Umowa pożyczki w praktyce notarialnej.

Udzielanie regularnych i wysokich pożyczek prywatnych bez odpowiedniego zabezpieczenia w postaci umowy to stąpanie po niezwykle cienkim lodzie. Przypadki przecież chodzą po ludziach, a ewentualne nieudokumentowane zadłużenie ciężko będzie wyegzekwować, nawet na drodze sądowej. Co ciekawe, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z możliwości spisania umowy do pożyczki oraz późniejszego lub jednoczesnego jej zabezpieczenia aktem notarialnym obejmującym oświadczenie o poddaniu się egzekucji bądź ustanowienie hipoteki. Za kilka chwil przedstawimy w przystępny dla każdego sposób wszystkie najważniejsze korzyści wykonania tego typu kroków. Kancelaria Notarialna to specjaliści, którym można zaufać.

Notarialne zabezpieczenie umowy pożyczki to wiarygodny dowód

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że sporządzenie umowy pożyczki oraz zabezpieczenie udzielenia dowolnej kwoty aktem notarialnym to całkowicie legalny, ale nieobowiązkowy zabieg. Litera prawa nie zabrania bowiem udzielania wsparcia finansowego bez poprzedniego spisania omawianych tutaj dokumentów. Warto mieć jednak na uwadze, że zabezpieczona umową i aktem notarialnym pożyczka stanowi swego rodzaju pewnik. Coraz więcej Klientów decyduje się na podjęcie takich kroków ze względu na fakt, że treść dokumentów urzędowych uznawana jest za wiarygodną i będzie posiadać status środka dowodowego w momencie jakiegokolwiek konfliktu pomiędzy stronami transakcji. Jako doświadczone biuro notarialne zalecamy więc sporządzenie umowy pożyczki przynajmniej w formie pisemnej, dla celów dowodowych.

Podpowiadamy, jak wygląda egzekucja należności z tytułu udzielonej pożyczki, udokumentowanej umową

Zabezpieczenie obowiązku zwrotu pożyczki może polegać na podpisaniu przez dłużnika stosownego aktu notarialnego w postaci złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji. W praktyce ustalenie konkretnego terminu zwrotu udzielonej kwoty jest wiążące w świetle prawa. Warto jeszcze zwrócić uwagę na fakt samej egzekucji ewentualnego zadłużenia. Odpowiednio sporządzony akt notarialny daje możliwość rozpoczęcia całego procesu egzekucji, nadania aktowi notarialnemu klauzuli wykonalności, bez potrzeby wchodzenia na drogę sądową. A ta w zdecydowanej większości przypadków zauważalnie wydłuża okres spłaty zobowiązania. Jedyną czynnością, jaką wierzyciel musi wykonać, jest złożenie wniosku o nadanie dokumentowi klauzuli wykonalności. Jest to niezbędne posunięcie, jeśli wierzyciel w krótkim czasie chce skierować sprawę do komornika.